Výrobcovia / značky

Mrkvová diéta

Úvod Rady a triky Mrkvová diéta

S redukčnými diétami sa akoby roztrhlo vrece. Ak sa snažíte zhodiť nejaké to kilečko navyše a hľadáte spôsoby, ako na to, začnú vás bombardovať zo všetkých strán. Človek sa potom cíti zahltený toľkými možnosťami sľubujúcimi efektívne i trvalé účinky a nevie si vybrať.

Nie je zlato čo sa blyští

Respektíve nevie si vybrať tú správnu. Ľudia sa často púšťajú do radikálnych zmien v jedálničku bezhlavo. Schudnú, no akonáhle diétu porušia, ručička váhy trieli smerom doprava – nastáva nepopulárny jo-jo efekt. A tak skúšajú opäť. Za vidinou úbytku hmotnosti sa ženú z jedného extrému do druhého. Ako je na tom s pozitívami a negatívami mrkvová diéta?

Mrkvová diéta

Spočíva “prekvapivo” v konzumácii mrkvy a to vo všetkých možných podobách. Surová, varená, dusená, pečená, zmixovaná, strúhaná, odšťavená. Možností je v skutočnosti hojne, v porovnaní s krátkym časovým rozhraním, v ktorom je odporúčané túto diétu držať. Je to 3 – 5 dní, počas ktorých sa dá schudnúť 2 – 5 kilogramov.

Jedná sa však o pomerne ortodoxnú a jednotvárnu stravu. Pokiaľ sa vám z jedál zložených len zo samotnej mrkvy krivia kútiky úst, nezúfajte. Spestriť jedálniček si môžete aj inou koreňovou zeleninou či rôznymi druhmi ovocia.

Prečo práve mrkva

Pri tejto, dovolíme si tvrdiť, že najznámejšej a najpoužívanejšej zelenine častokrát zabúdame na to, akú výživovú hodnotu a silu má. Ruku na srdce, koľkí z nás sa pri rutinnej príprave polievok či šalátov zamýšľajú nad tým, že mrkva je skutočným vitamínovým pokladom?

Prírodný liek

Nie nadarmo nám mamy či babičky vnucovali mrkvu a oháňali sa argumentmi ako sú ostrý zrak či zdravý chrup. Pravidelná konzumácia skutočne pomáha očiam a správnemu vývoju zubov, ale tiež znižuje hladinu cholesterolu, zmierňuje migrény či bolesti pri zápaloch kĺbov. Pozitívne účinky má pri liečbe tráviacich ťažkostí, keďže vďaka vysokému obsahu vlákniny zlepšuje peristaltiku čriev.

 

Sila mrkvy spočíva vo vitamínoch B,C,D a E. Najviac ju samozrejme preslávil betakarotén, ktorý sa v našom organizme mení na vitamín A. Strávenie 100 gramov tejto zeleniny, čo je približne 50 kalórií, zodpovedá trojnásobku príjmu jeho dennej odporúčanej dávky. Tento významný antioxidant znižuje riziko rakoviny a zvyšuje celkovú obranyschopnosť organizmu. A pokiaľ si chcete udržať hnedý odtieň po opaľovaní o čosi dlhšie, nezabúdajte, že práve betakarotén, so svojimi blahodarnými účinkami na pokožku, vám v tom dopomôže.

 

Okrem toho je mrkva bohatým zdrojom minerálov a stopových prvkov. Nájdeme v nej magnézium, železo a vápnik. Naopak, obsahuje minimum tukov či cukrov. A keď k týmto všetkým pozitívnym vlastnostiam pridáme plusy za univerzálnosť, skvelú dostupnosť a nízku cenu, stačí už len nájsť tie zdravé recepty, motiváciu a diéta sa môže začať.

Nutričné hodnoty mrkvy v 100 g:

  • Energetická hodnota 181 kJ = 43 kcal
  • Proteíny – 1,03 g
  • Uhľohydráty – 7,14 g
  • Vláknina – 3 g
  • Vitamín E – 0,460 mg
  • Vitamín A – 2813 µg
  • Vitamíny B  – 0,22 mg
  • Vitamín C – 9,30 mg
  • Niacín – 1,11 mg
  • Vápnik – 27 mg
  • Fosfor – 44 mg
  • Horčík – 15 mg
  • kyselina listová – 14 µg
  • draslík – 323 mg
  • zinok – 0,200 mg
  • tuky – 0,19 g
  • cholesterol – 0 g

Začíname s mrkvovou diétou

Pokiaľ máte pevnú vôľu a naozaj kladný vzťah k mrkve, dodržiavanie prísnej diéty, ktorá spočíva len v konzumácii mrkvy, či poprípade ovocia a inej koreňovej zeleniny, môžete brať ako naozaj efektívnu detoxikačnú kúru. Avšak, tá by mala trvať maximálne 3 dni.

Ak sa na ortodoxnú očistu necítite, stále máte možnosť vyskúšať menej prísnu formu mrkvovej diéty, do ktorej môžete zakomponovať aj mliečne nízkotučné výrobky, chudé mäso alebo celozrnné pečivo. V prípade, že vás prepadne hlad medzi jedlami, desiatu a olovrant by mala tvoriť len surová mrkva.

Info Dodanie tovaru Obchodné podmienky Kontakt
Copyright 2015 - 2017 © Piperín